Despre ITP

I.T.P Moto Clasa L1e si L3e.

Ce reprezinta I.T.P

   Inspectia tehnica periodica (ITP) este o verificare tehnica a motocicletei care atesta capacitatea acesteia de a participa in conditii de siguranta la trafic.

   ITP-ul pentru Clasa I, adica scutere si motociclete ,indiferent de anul de fabricatie, centimetri cubi sau puterea motorului , are valabilitatea de 2 ani de la data efectuarii.
Timpul dumneavoastra este pretios, ITP-ul este obligatoriu iar lipsa lui se sanctioneaza cu puncte penalizare, puncte amenda si retinerea certificatului de inmatriculare, verificarea ulterioara a moto&scuterului in vederea redobandirii talonului efectuandu-se numai la R.A.R.
Echipa noastra va vine in ajutor cu profesionalism si promptitudine efectuand verificari ITP pentru: Motociclete,Mopede si Maxiscutere.

Acte necesare ITP Motociclete

   Toate scuterele,maxiscuterele si motocicletele fara atas cu cilindree de peste 50cc, care fac parte din Clasa motociclu L3e, sunt obligate sa efectueze inspectia tehnica periodica ITP, la un interval de 2 ani.

Actele necesare sunt urmatoarele:

  • Carte identitate motocicleta (CIV),este de culoare albastra si contine toate datele de identificare ale Motocicletei dvs.
  • Talonul in Original , daca talonul v-a fost retinut de catre organele abilitate, ITP-ul se poate face doar la Registrul Auto Roman. R.A.R.
  • Dovada asigurarii de tip RCA a motocicletei dvs in termen de valabilitate, aceasta poate fi prezentata atat fizic dar si in varianta electronica.
Acte necesare ITP Mopede

   Toate scutere cu cilindree mai mica de 50cc care fac parte din Clasa motociclu L1e, sunt obligate sa efectueze inspectia tehnica periodica ITP, la un interval de 2 ani.

   Actele necesare sunt urmatoarele:

  • Carte identitate motociclu sau (CIV), este de culoare albastra si contine toate datele de identificare ale motociclului dvs.
  • Certificatul de inregistrare emis de primaria locala sau administratia locala de sector, in Original , daca talonul v-a fost retinut de catre organele abilitate, ITP-ul se poate face doar la Registrul auto Roman. R.A.R.
  • Dovada asigurarii RCA a motociclului dvs in termen de valabilitate, aceasta poate fi prezentata atat fizic dar si in varianta electronica.
In ce consta Verificare I.T.P la moto&scuter:

  Inainte de toate, Motocicleta se va prezenta la Statia ITP , cat se poate de curata si ingrijita intocmai pentru ca aceasta sa poata fi identificata rapid.

  • Se identifica , se compara datele de identificare , serie sasiu, serie si tip motor, culoare care trebuie sa fie identice cu cele din cartea de identitate. In cazul in care unul dintre aceste elemente identificatorii nu corespunde, acestea trebuiesc notificate in CIV , notificarile de acest fel facandu-se numai la RAR.
  •  In cazul in care Culoarea este formata din doua variante de culoare, culoarea de baza, cea trecuta in CIV ,trebuie sa acopere mai mult de 51% din suprafata vopsita a motocicletei.
  •  Se verifica anvelopele, dimensiunea acestora trebuie sa corespunda cu datele din CIV. Se verifica profilul acestora iar uzura acceptata nu trebuie sa fie mai mica de 1.6mm. Normele RNTR sunt cele care stau la baza controlului ITP și a controalelor în trafic. Acestea stipulează că anvelopa trebuie să aibă o adâncime mai mare sau egală cu 1.6 mm pe o suprafață de minim 75% din lățimea profilului. Daca adâncimea benzii de rulare este sub 1.6 mm, se poate primi amendă și se poate dispune ridicarea actelor vehiculului. Utilizatorul va fi obligat să înlocuiască anvelopele uzate pentru a primi înapoi documentele.
  • Se verifica starea exterioara generala, sa nu existe parti lipsa lampi semnal sau faruri sparte, carene care sa atarne sau care prin posibila desprindere de caroserie sa poata puna in pericol viata altor participanti la trafic.
  • Se efectueaza inspectia franelor pe standul cu role, omologat pentru testarea franelor, in modul static, la o viteza maxima de 5Km/h. Odata cu aceasta inspectie putem descoperi si alte anomalii ale sitemului de franare si rulare, roti ovalizate sau anvelope deformate.
  •  Se verifica functionalitatea dar si eficacitatea sitemului de lumini cu ajutorul aparatului pentru verificarea farurilor.
  • Se verifica jocurile furcii fata, a rotilor si a articulatiilor, in functie de fiecare model in parte.
  • Se fotografiaza motocicleta din doua unghiuri diferite, fata si spate cu numarul de imatriculare.

   Utima faza o reprezinta notificarea in Talon a noului ITP si inmanarea actelor.

       Cat dureaza o verificare ITP?

     O verificare ITP dureaza minim 20 minute, este un timp standard dat de sitemul RAR , ITP-ul nu se poate finaliza mai repede de 20 minute. In cazul in care Motociclul a fost selectat de catre sitemul identificare RAR pentru a fi reinspectat de catre un inginer RAR, timpul de asteptare se poate prelungi cu maxim inca 50 minute, din aceasta cauza unele programari la ITP pot fi date peste cap.

       Te asteptam!